2011/11/14

Meddig parkolsz még?

Leírtam a címet és rögtön egy második téma is beugrott, ami talán nem független az eredeti témámtól. A másodiakat most félre teszem, majd máskor kifejtem.

Eredetileg Gergőről akartam csak írni. Mostanában megfogalmazódott bennem, hogy mit hiányolok, ami korábban ott volt benne. Annnó, a megismerkedésünkkor, 17 évesen nagyon sok hasonlóságot találtunk egymásban. Félelmetesen sokat. Mindketten azt éreztük, hogy több van bennünk, mint azt a környezetünk gondolja. Mindketten tele voltunk energiával, ambíciókkal, tervekkel, pezsgett bennünk a tettvágy. Azt tapasztaltuk, hogy sok mindent észreveszünk, amit mások nem. Sok dolgon gondolkozunk, amit mások észre sem vesznek. Zavart mindkettőnket, hogy felszínes emberekkel vagyunk körülvéve és vártuk az egyetemet, vele együtt a környezetváltozást, az új lehetőségeket. Egyikőnk sem mert, de szeretett volna szembemenni a megszokottal, mást választani, vagy újítani, teremteni, kísérletezni. Megvolt/van a magunk területe, azon belül mindketten úttörésre készültünk. Megosztottuk egymással a nehézségeket, a félelmeket, az akadályokat, amik sokszor ugyanazok voltak.

Nekem nagyon sokat segített. Sikerült váltanom, kinyílnom a főiskolán. Barátokat szereztem, megéltem a bennem megbújó dolgokat is. Sokat változtam, fejlődtem, megnőtt az önbizalmam. Végre elhittem, hogy van olyanom, ami másnak nincs és, ha ügyesen kamatoztatom, akkor törhetem az utat... Ezekről korábban sokat beszélgettünk Gergővel. Éreztük egymásban ugyanazokat az energiákat, ugyanazt a forrást, ugyanazokat a szándékokat. Éppen ezért bíztattuk egymást, mert tudtuk, hogy nem üres beszéd, amit a másik mond, hiszen éreztük, tudtuk, hogy kincs van a másikban. Ahol tanultam, ott ezt nem ölték ki belőlem. Megtanultam, hogyan fejezzem ki magam. Emberileg és az alkotásban egyaránt. Nem kellet sosem félnem, hogy azért, mert máshogy látom a dolgokat, máshonnan közelítek, hátrányba kerülök, hanem bíztattak, figyeltek, rácsodálkoztak, elismertek. A támogatás miatt hamar felbátorodtam, egyre hatékonyabban bontottam ki a merész ötleteimet. Sok tanáromtól hallottam, hogy bátor vagyok, nagy bennem a lendület, nagy az akaraterőm, kitartásom, újak az ötleteim, merek kísérletezni és bíztattak, hogy maradjak ilyen tanulóéveim után is, ne hagyjam magam beszürkülni, ne álljak be a sorba.

Azt gondoltam, hogy ugyanez a helyzet Gergővel is. Tudtam, hogy jó helyre került, sok barátja van, jól érzi magát. Mikor közel kerültünk egymáshoz, sokat beszélgettünk, összejöttünk, kezdtem el meglátni, hogy ő leparkolt. Hagyta magát bezárni. Másokhoz méri magát, nem sajátmagához. Elfelejti, hogy mi a forrás és másokat utánoz. Minták nélkül gondolkodott és most minták szerint él. Közben elfogyott az önbizalma. Tudom, hogy azért, mert nem éli ki magát. Másoknak akar megfelelni. Mindenhol ott akar lenni, nem értelmezi a körülötte zajló eseményeket, mert nincs rá ideje. Teszi, amit az adott helyzetben szerinte elvárnak tőle, ahelyett, hogy a kezébe venné a dolgokat. Nem mer szembemenni, nem mer mást gondolni, mint a többiek. Azt gondolja, hogy az nem számít, amit ő gondol, mert hülyeség, értéktelen, így a gondolatokat sokszor másoktól veszi át. Nem ír, nem fejezi ki magát, mert azt gondolja, hogy nincs hozzá tehetsége. Hiába bíztatom, hiába mondom, hogy olyan dolgokat lát, amit mások nem. Egyre kevésbé akar ezekben elmélyedni, talán látni is. Fél másmilyennek lenni, fél önmagának lenni. Közben csodálja, amit én teszek, helyesli, hogy van véleményem, hogy megpróbálok a dolgok mögé látni, hogy nem azt mondom amit hallottam, hanem, amit megtapasztaltam. Persze szeretek minden megtapasztalni, a saját szemüvegemen keresztül értelmezni, nem másoktól átvenni. Szépen lassan elfelejti, hogy nem én vagyok csak ilyen, benne is ott szunnyad mindez.

Talán a hagyományos egyetemi oktatás suvasztja el az ember ambícióit, egyéniségét, tettvágyát, kreativitását? Sok tanulatlan életművészről tudunk,aki azt vallja, hogy attól sikeres, hogy megőrizte a kreativitását, amit másokból talán kiöl a nyugati oktatási rendszer. Saját tapasztalataik hajtották őket, mertek másképp gondolkozni, és nem hagyták, hogy ebbe mások beleszóljanak...

Nem tudom, hogy mivel tudnék segíteni. Amikor csak lehet elmondom, hogy milyen sokféleképpen lehet megközelíteni egy helyzetet, próbálom ráébreszteni, hogy nem minden fehér vagy fekete és nem minden úgy van, ahogy mások mondták. Bíztatom, hogy nem muszáj mindig azt tenni, amit elvárnak, előbb gondolja végig. Próbálom erősíteni az öntudatát, éreztetem vele, hogy arra vagyok kíváncsi, ami belül van, nem arra, amiről azt gondolja hogy hallani akarom. Elmagyarázom neki a gondolataimat, kifejtem a gyökerektől kezdve,hogy mit miért gondolok, teszek, vagy miért nem értem az emberek viselkedését. Sokszor látom, hogy nem érti. Nem érti miért megyek szembe, ha mehetek együtt a többiekkel. Kapok egy furcsa mosolyt, mert ilyenkor furcsa művészléleknek tart, aki el akarja határolni magát a társadalomtól. Elkönyvel jajdearanyosnak vagy jajdeviccesnek, de nem gondolkozik el, azon amit mondtam. Egyre inkább ilyen. Olyan, mintha egyre kevésbé akarna érteni.

Barátaimmal beszélgettünk a felnőtté válásról. Furcsa, de sokan emlékeznek a pillanatra, mikor felnőtté váltak. Énis emlékszem. Frissen jöttünk össze Gergővel, közben még nem szakítottam a volt barátnőmmel... Közben a legjobb barátnőmnek meséltem Gergőről és a zűrzavarról a fejemben. Szarul voltam és vígasztalt. Egy szakításon esett át, még nem volt túl rajta és jól esett neki az őszinteségem, a közelségem. Félreértett és majdnem lefeküdtünk. Kimenekültem az utcára, próbáltam Gergőt utolérni, de nem vette fel a telefont. Éjjel volt Budapest belvárosában, télen. Ordítottam, bőgtem. Tehetetlennek éreztem magamat, mert minden felborult körülöttem. Mindenkivel megváltozott a viszonyom, aki fontos volt nekem. Félreértettek, magamban is tisztázni kellett a dolgokat. Belém kötött pár srác. Beszólogattak, megkergettek. Elfutottam. Nem tudtam hova, csak futottam, ahogy tudtam. Nem hallottam őket, nem csak előlük futottam, hanem magam elől is. Eltévedtem, kifáradtam. Hirtelen kitisztult a fejem, ráébredtem, hogy hol vagyok, mit csinálok. Megfogalmazódott bennem, hogy mindent a kezembe kell vennem. Rájöttem, hogy sok esetben túlságosan alkalmazkodok a környezetemhez és nem is gondolkodok, csak teszem, amiről úgy érzem, hogy elvárják tőlem. Rájöttem, hogy nem a saját életemet élem, hanem azt a karaktert tartom életben, amit a környezetem gondol rólam. Elérkeztem egy olyan ponthoz, hogy három ember mást gondol rólam, mindeggyikük azt gondolja, hogy őt szeretem, hogy az övé vagyok. Lehet, hogy én nem ezt gondolom, de a viselkedésemet így értelmezik. Fontosak, ezért tisztáznom kellett velük a helyzetet. Tudtam, hogy melyikükkel milyen a kapcsolatom, és hogy mit szeretnék. A barátnőmmel békésen szakítani, lehetőleg megtartani egy bizalmas barátságot, ha már túl van rajtam. A legjobb barátnőmmel tisztázni, hogy ez barátság, semmi több. Gergőt pedig szeretem, és biztosítanom kellet őt is, a többieket is, magamat is, hogy vele akarok együttlenni. Rájöttem, hogy másfél évem van a nagybetűs életig. Ki kell találnom, hogy merre akarok menni, kivel, hogyan, miért. Fel kell készítenem magam az önállósodásra, mindenféle szempontból. Egyértelműen kell kommunikálnom. El kell hagynom a sallangokat, mert nem lesz időm olyan emberekre, helyzetekre, akik/amik egyáltalán nem befolyásolják a jövőmet, nem érdekelnek, nem értek velük egyet, felszínesek és haszontalanok számomra. Éreztem, hogy ez az a pont, mikor mindent a kezembe veszek, felnövök.


Azt hiszem Gergőnek még nem volt ilyen pont az életében. Mindig jó gyerek volt. Egyedül lehetett hagyni, mert azt csinálta, amit mondtak neki. Nem lázad, sem a helyzetek, elvek, vagy önmaga ellen. Beletörődik a dolgokba, alkalmazkodik mindenhez és mindenkihez. Nem vizsgálja meg a dolgokat a saját szemüvegével, mindenben hisz másoknak. Mindenkivel jó viszonyban akar lenni, csak olyan témákról beszél, amiről biztosan tudja, hogy a másik fél élvezi. Nem diktálja magának a tempót, hanem mások tempóját utánozza, vagy másokat kérdez meg, hogy hagyan csinálja. Folyton bizonytalan, mert nincs egy alap rendszere, amihez viszonyítja a dolgokat. Nem ilyen volt, mikor megismertem. Nehezen találom, hogyan vezessem őt rá az önismerete fejlesztésére, hogyan segítsek, hogy tudatosabb legyen. Szerintem fél, szeretne gyerek maradni bizonyos dolgokban, fél mások véleményétől, de láthatná, hogy a felnőtt is tud játszani, tud gyerek lenni, ha akar, és aki szereti az önmagáért szeretni, nem az egyetértéséért. Aki azért, azzal pedig nem kell törődni. Túl rövid az élet ahoz, hogy mások életét éljük, vagy hagyjuk, hogy mások marionettbábuiként ábrándozzunk a saját, meg nem valósított terveinkről...

9 megjegyzés:

  1. Alig pár órája zörgettem meg az ablakodat, Alejandro, nehogy hosszú, téli álomba merülj. Úgy látom, eszedben sincs elszundítani, sőt, sikerült ismét egy annyira kompakt személyiségfejlődési kérdéssel előrukkolnod, amely, mint az ilyenek általában, hallatlanul összetett, s így a kielégítő feltárása nem is garantálható e helyen. Ezért jobbnak látom, ha nem is törekszem ilyesmire, inkább a bejegyzéseidben található információkra szorítkozva próbálom elképzelni a helyzetet, amelynek a lényege ezúttal Gergő önbizalomszintje, attitűdjei és a magatartása vezérmotívumainak az óvatos, sejtés-szerű körvonalazása lenne.
    Mit is mondjak, Alejandro? Te aztán érted a dolgodat! Néhány nap gondolatérlelő csend után ismét feladod a leckét rendesen a magamfajta, lelkiismeretes, de messze nem mindenható, folyton a saját lábára lépő, csetlő-botló, sok fontos kérdésben önmaga felől is dezorientált, nyomorult kis fickónak! :D

    De hol is érdemes kezdeni? A tipikus személyiségfejlődésről kurzust tartani több okból sem érdemes itt, a tipizált (!) anomáliákról általánosságban szintén nem éri meg megemlékezni, analitikusan megközelíteni a problémát Gergő nélkül pedig értelmetlen... De akkor mit lehet tenni, mondani?
    Kamaszkor, intrikus lázadás, világmegváltó, gyakran szélsősége elgondolások, néha tettekké formálódó, már-már antiszociális, vagy éppen önveszélyes rivalizálás a falka vezető helyeinek a megszerzéséért, vagy a megszerzett hely megtartásáért... Közben folyamatos megfelelési kényszer a miliő egyéb síkjairól áradó, felnőttekre méretezett elvárásoknak... Napi fellángolások, széthullások, szenvedély, miközben test és lélek alig elviselhető sebességre kapcsolva hangolódik át valamiből valamivé. És azt hiszem, itt éppen ez a lényeg: ez a folyamat nem áll meg egy előirányzott minőség elérésekor, hanem szakadatlanul tart a lény élete végéig. Lelkesítő élményekkel, kudarcokkal, fellángolásokkal és visszahullásokkal. Ez utóbbiak akár látványosak is lehetnek, olyan mélyek, hogy emberkénk nem is a saját fejlődésének egy korábbi, eltárolt verziójának a síkján nyilvánul meg, hanem szinte a faj filogenezisében alámerülve, mintegy "filogenetikus regressziót" mutat. Az idézőjel csak azt jelenti, hogy a kifejezést nem érdemes szakkönyvekben keresni, ott nincs ilyen, önkényesen alkottam, hogy érzékeltessem a mentális épség teljes megléte esetén is létrejövő regresszió lehetséges mélységét. (folytatom)

    VálaszTörlés
  2. ...Ez így túl tömör, tudom, és ezért talán érthetetlen is, ezért egy egyszerű, bár szakmailag inadekvát példával (a rövid ideig tartó, módosult tudatállapotban jelentkező indulati cselekvéseket általában sem a pszichológia, sem a pszichiátria nem tárgyalja a regresszió fogalomkörében) próbálom megmagyarázni: erős felindulásból elkövetett emberölés. Egy átlagos értelmi képességű, átlagos hatásfokkal "szocializált" (a társadalom elvárásainak a teljesítésére felkészített!!!) ember nem öl meg senkit a mi kultúránkban, hacsak nem szenved el súlyos, mélységi lelki sérüléseket, akár hirtelen, rövid idő alatt (gyász, szerelemféltés, halálfélelem - ez esetben védelmi helyzetről beszél a jog, vagyis az ilyen indíttatású agressziót többé-kevésbé elfogadja -, stb.), akár hosszú folyamat eredményeként (folyamatos sikertelenség, önérvényesítési kudarcok frusztráló hatásai, szupresszív hatások - értsd: önelnyomás, homoszexuális, vagy egyéb hátterű rejtőzködés és aszkézis, esetleg ennek kompenzálására alkalmazott patológiás hatású attitűdök, mint a homofóbia - stb.). Mindkét esetben gyengül, vagy akár teljesen össze is omolhat a korábban magabiztos szintre fejlesztett önuralom, mert a formatio reticularisból feltörő ősi és elemi erejű impulzusok automatizmusai veszik át az irányítást a lény, jól, vagy rosszul értelmezett túlélése érdekében. Társas lényként nem célszerű a nyers ösztönök vezérelte magatartás? Nem. De az ösztönök kikapcsolják a cortexet, így a tudat beszűkül, vagy teljesen ki is iktatódik a döntés és a végrehajtás folyamatából. Az eredmény az ember társas környezetében igen látványos, és bizony gyakran önveszélyes, vagy a közösség szabályait felrúgó akció lesz.
    De melyek azok a centrális funkciók, vezérmotívumok, amelyek ilyen fokú tudatállapot-változást idéznek elő? Egyetlen ilyen van lényegében, igaz sokféle álarcban tud megjelenni, ez pedig a félelem. Ősi érzelme ez az egész földi állatvilágnak (a növények is mutatnak "félelmi reakciókat, pl a kemotaxis formájában, de őket hagyjuk most, épp elég bonyolult ez a kérdés nélkülük is :)), amely nélkül mi most nem vernénk itt bőszen a billentyűket, mert nem is léteznénk. A félelem létfontosságú, és nagyon védett helyen tárolt érzelmünk, úgy is mondhatnám, hogy a legprimitívebb magatartásvezérlőnk. Nem egyike azoknak, hanem A legősibb, és egyben a legfontosabb is. Ugyanakkor hallatlanul bonyolult lénnyé fejlődtünk, és ez egyszerre jár előnyökkel, meg néha súlyos, testet és lelket egyaránt érintő hátrányokkal is. A leglátványosabban a központi idegrendszerünk teljesítőképességében, és az ezzel járó szenzomotoros képességeinkben különbözünk a többi állattól, de ennek bizony nagy ára van: bonyolult hardver és algoritmusok > sok meghibásodási lehetőség, rengeteg, az adott körülmények között(!) hibás működéssel, ugyanakkor felfoghatatlan perspektívákkal is, hogy valami biztatót is mondjak ő homo sapienségéről. :)

    VálaszTörlés
  3. ...Sematikus és tömör, tudom. Ráadásul első látásra az sem világos, hogy mi köze mindennek Gergőhöz. Pedig lehet, hogy van. Ha abból indulsz ki, hogy az ember, átmenetileg, vagy tartósan belefáradhat a félelmében vívott csatákba (rejtőzködés, folyamatos, erőltetett és önfeladó, netán önmegsemmisítő megfelelés, vagy "csupán" a tanulmányi sikertelenség frusztráló hatásai - az idézőjel jelentése: sok fiatal végez magával egy rosszul sikerült vizsga, vagy akár ZH miatt...), akkor talán közelebb juthatsz a megoldáshoz. De milyen félelmek veszélyeztethetik Gergő rezisztenciáját? Sokfélék, például:
    - félhet a környezete elvárásaitól, és erején felül teljesít;
    - félhet az idő előtti kimerüléstől (lényegében a fenti félelem verziója);
    - félhet a szociális megsemmisüléstől;
    - félhet a titkai lelepleződésétől, és végkimerülésig álcázza magát, ami, lássuk be, roppant fárasztó és energiaigényes eljárás;
    - félhet a te elvesztésedtől (amelyet lehet, hogy egyre erősebben vizionál a köztetek kialakuló feszültségek érzékelése kapcsán);
    és ezek eredőjeként:
    - félhet önmagától, ami már veszélyes állapot előszobája is lehet, mert kóros önvizsgálatba kezdhet, torzul az önismerete, összeroppan az önbizalma, s az agytörzsben aktiválódó indulati energiák kiszámíthatatlan csatornákon áramlanak:
    - a depresszív magatartás;
    - növekvő agresszív késztetések, és ezen belül akár:
    - a befelé (önmaga ellen) irányuló erőszakhajlam
    irányába...

    VálaszTörlés
  4. ...Mit nem szabad tenni?
    Nem szabad harcolni vele, mert ezt a vele kapcsolatos elégedetlenségként éli meg, s a fent vázolt folyamat indító szikrája lehet.
    Nem szabad tétlenkedni, mert az a fenti folyamatok beindulása felé sodorhatja őt.

    De akkor mit kell, vagy mit érdemes tenni?
    A lényeg mellbevágóan egyszerű, Alejandro: mi okozza a bajokat? A félelem? Nos, akkor? Szeretném rád bízni a folytatást, és ezt is teszem, de előbb ismét emlékeztetni szeretnélek valamire: a vár takarítása és kastéllyá alakítása... Emlékszel? Óriási türelemmel, áradó, de nem fojtogató, hanem mindig jelen lévő és tettre kész, intelligens (a másik embert tisztán látó, de legalább a tisztán látásra igyekvő, szelíd) szeretettel.
    Mit jelent ez? Rengeteg mindent! De főképp azt, hogy Ő MOST ILYEN, és elfogadom, értem és megértem a jelenlegi állapotát, s tudom, hogy ha türelmetlenkedem, akkor azt a személye elleni támadásként éli meg, és védekezni fog: harcérintkezésbe megy át a kapcsolatunk! Ezt pedig semmiképp sem akarhatom! Hatalmi játszmát vívjak a kedvesemmel, barátommal, tesómmal, szüleimmel, gyerekemmel?! Igen, a legtöbben ezt teszik folyton, és még a tragédiák sem nyitják fel a szemüket, inkább további, ha kell, agresszív önigazoló játszmákba temetkeznek egész hátra lévő életükben, de ők jók, okosak, tehát nem hibáztak semmiben!

    VálaszTörlés
  5. ...Értesz ebből a tömörített gondolatárból valamit, kedves Alejandro? Nem könnyű a kitömörítés, elismerem, de igyekszem segíteni, ha szükségesnek látod.
    Azért még valamit nem árt tudni: ha valódi, érett szeretettel (nem kizárólag az ösztönök önző szenvedélyével, pl. szerelemmel, vagy szeretetnek hazudott önérdekből; de a szereteted energiaforrása lehet a szerelem is átmenetileg) viszonyulsz bárkihez, akár Gergőhöz, abból semmiképp sem következik, hogy ő ezt a te vágyaidnak megfelelően viszonozza majd. A valódi, intelligens szeretet NEM VÁR VISZONZÁST, nem támaszt elvárásokat, hanem feltétel nélküli szolgálatot teljesít. Azt mondod, lehetetlen? Igazad van: élő ember soha nem lesz képes erre maradéktalanul. De ha törekszünk rá, akkor elég messzire eljuthatunk ezen az úton, igaz, rengeteg idő, és keserű, meg néha felemelő élmény alapos és hatékony feldolgozása árán. Mégis megéri: szerintem ez ennek a nyomorúságos földi küzdelemnek, ha nem is az értelme (arról nincs fogalmam), de értelmes, tartalmas és értékes lehetősége mindenképpen. Olyasmi ez, amiért embernek születni érdemes, vagy, deduktív megközelítéssel: ha már embernek születtem, töltsem fel a létezésemet értékkel, adjak értelmet neki. Ezt pedig csak veled, veletek együtt, a ti szolgálatotokba állva vagyok képes megtenni. Ha nem így teszek - mert hiányzik belőlem az intelligens felismerés, vagy mert nem hagyjátok, hogy szolgáljalak benneteket (cigány, vagyok, zsidó vagyok, rút vagyok, alacsony vagyok, kövér vagyok, meleg vagyok...) -, akkor önmagamba fordulva, vagy, ami általános: primitív véglényként, másokkal folyton háborúskodva az előkelő falkahelyekért, mindenkit leversenyezni, legyőzni (és nem meggyőzni) akaró, ostoba, vegetáló állat maradok. A fentiekből, az ember mivoltomból következően valamennyire mindenképpen az maradok (vannak érzékelhető erejű ösztöneim, ősi, közelítő és távolító érzelmeim is :)), de igyekszem, méghozzá minden erőm megfeszítésével. És néha, amikor megállok egyet szusszanni, nagyon tud tetszeni a szeretetből font szőttesem. :) Egyre kevésbé zavar már az is, hogy teljesen hülyének néznek, jobb esetben semmit sem értenek belőlem. Pedig őket szolgálom, ha hagyják. Ha nem, akkor is próbálom, csak úgy sokkal nehezebb... :)

    VálaszTörlés
  6. ...Nem tudom, mit tudsz ebből kihámozni és hasznosítani, de ha értelmét látod, kérdezz rá a részletekre! Szívesen gondolkodom együtt veled, ha azzal segíthetek, nem is szólva arról, hogy az együtt gondolkodás, a lehető legjobb megoldást kereső vita, túl a hatékonyságán, roppant élvezetes is volt mindig a számomra. Ezért is tudok mély hálát érezni azok iránt, akik hajlandóak részt venni ilyesmiben: nem le- hanem meggyőzni akarnak mindenkit (az egész közösséget) egy út helyességéről. Más szóval nem magukat erőltetik a középpontba, hanem a szeretet alázatával (tehát nem talmi megalázkodással!) szolgálják azt a közösséget, amely otthont és biztonságot nyújt a számukra. Igazad van: az ilyen, ma egyszerűen csak altruistának nevezett attitűdök manifesztációjához erre méltó, ezt elfogadó és értékelő közösség is kell. Neked lehet, ott a lehetőség az ölelésre tárt karjaidban: Gergő! :) Munkára, Alejandro! De ne feledd: türelem és szolgálatkész, okos, elfogadó szeretet! ;)

    Túl csöpögős? Ha annak találod, akkor nem érted a lényeget, és újra érdemes gondolnod a zsúfolt tömörítvényt. Szerintem megéri, és időd is van még bőven a várható élettartam statisztikája szerint. ;) :D No, meg Gergő is segíthet, és ideális esetben éppen ő lesz a TÁRSAD (ebben is). :)

    VálaszTörlés
  7. Annyira figyeltem a gondolatok tömörítésére, hogy közben megfeledkeztem a szeretetszolgálatod legfontosabb elemének, az ELFOGADÁSNAK a kiemeléséről.
    Ha egy embert megkérdezel mondjuk a melegekről, és azt feleli, hogy ő elfogadja őket, az többnyire a "bánomisén" kategóriájú, tőle távoli jelenségre való közömbös legyintést jelent. De ha emberünk, nem sokkal ezután, hazaérve azt tapasztalja, hogy a kamasz fia feszeng az előszobában, majd szemlesütve, könny áztatta arccal ezt mondja: "Apa! Én meleg vagyok!", gyökeresen megváltozik a helyzet, mert az eddig gigaparsecekre lévő, és olyan távolságból elfogadható helyzet immár az élete részeként jelenik meg, amellyel kezdeni kell valamit...
    Szóval szeretettel elfogadni - és ez Gergővel kapcsolatban is igaz - annyit tesz, mint örömmel fogadni a szolgálatait, és őszinte boldogsággal megjutalmazni érte. Ez a legcsodásabb gyógyszer sokféle lelki bajra, az önértékelési zavarokat gyakran kísérő, és néha veszélyesen elmélyülő önbizalomhiányra is. Miért? Mert ezt üzeni az "elfogadottnak", a szeretettnek: "Oké vagy! Jó, hogy létezel! Kellesz! Segíts! Hadd legyek én a boldog otthonod! A büszke társad!" Egy szóval: SZE-RET-LEK!
    Hangoljátok össze nagy türelemmel, ha kell, egy életet szentelve ennek, az adásra és a vételre használt frekvenciátokat is, hogy interferencia nélkül tudjatok boldogan kommunikálni, és váljatok egymás otthonaivá! Ne feledjétek, néha a legjobb adóvevő is elhangolódik, ha nem viselik nagy szeretettel és türelemmel a gondját! :)

    Ezek is rém tömör gondolatok, de szerintem te ki tudod bontani őket. Gergővel mindenképp. Ugye, Alejandro? :)

    Jó éjt!

    VálaszTörlés
  8. Köszi a kimerítő reflekció(i)dat!
    Abszolút értem, amit írsz. A legtöbb dologgal tisztában is vagyok és ezek szerint cselekszem. Az, hogy itt néha akár túlzásokba menően kifakadok, nem jelenti azt, hogy minden pillanatomban tombolok, követelek, számonkérek, okoskodok. Egyáltalán nem. Sokszor csöndben vagyok, vagy nagyon diplomatikusan fogalmazok. Itt hagyom a szellemet kiszabadulni a palackból. Hangosan gondolkodok. Nem csak a végeredményt írom le, hanem a forrást és a kűzdelmeket is, vagyis a folyamatot. Mindig előfordulnak mellékvágányok, lényegtelen gondolatok, vagy zsákutcák. Ez is én vagyok, nem akarok elkendőzni semmit. Egy kapcsolatban, amellett, hogy az ember nyílván teljesen őszinte, vigyáz a másikra, a világára, a lelkivilágára, az elveire, érzésére stb. Tudom, ismerem, tiszteletben tartom. Igyekszem nem faltörő kossal érkezni a várba. Sosem követelek, kérni is csak ritkán merészelek. Sokszor viszont nehéz és lassú, de hát bírni kell, ha az ember tudja, èrzi, hogy van miért, vagyis Kiért!

    VálaszTörlés
  9. Ennek most örülni fogsz, mert rövid, igaz minden korábbi bejegyzésemnél tömörebb is:
    :)
    Majd kibontod, ha lesz időd rá. ;)

    Időzavarban vagyok kissé jelenleg, de amint lesz időm, megnézem a másik parkoló járgányt ("Váltás") is, és nem mulasztom el a szélvédőjén hagyni a mikuláscsomagot sem. :) Ha mozgássérült igazolványt is találok benne, akkor annak alaposan megvizsgálom az eredetét! :D Számíthatsz az alapos eljárásra akkor is, ha a járgány nem tilosban parkol. De ha még ez is hozzájön...! Vesztegetéssel pedig ne is próbálkozz, mert abból újabb eljárás következik nálam, ugyanis én egyetlen parkolótársaságnak sem dolgozom! xD Az értelmes okfejtésre azonban továbbra is korlátlanul vevő vagyok. :)

    VálaszTörlés