2011/11/02

Oláh Ibolya

Elmondanám, hogy nincs tévém. Gergővel közös otthonunkba nem vettünk, inkább egy használt projektorra költöttem ugyanazt a pénzt. Azt nézek, és akkor, amikor akarok, méghozzá 4 méter szélesben :) Gyakorlatilag a tévét az elmúlt pár évben agyzsibbasztásra, vagy háttérzúgásra, tanulás, munka, rajzolás mellé használtam. Inkább hallgatok zenét, mert nem szeretném, hogy a tudatalattimban lerakódjon a sok szemét, ami a képernyőn keresztül fröcsög. Most azonban itthon vagyok a családomnál, reflexszerűen bekapcsoltam a tévét... Elsőnek azon gondolkoztam, hogy ez mindig ennyire gagyi volt? Mindig ennyire semmitmondó? Mindig ilyen ocsmány főcímek mentek? Aztán nem is figyeltem, lekötött a net.

Akkor kaptam fel a fejem, mikor bejelentették a híradóban, hogy Oláh Ibolyát rajtakapta egy kamera, ahogy egy lánnyal randizik. Nem hittem a fülemnek. Ez most komoly?!? Ez a hír Magyarországon? Ezen kell csámcsogni? És akkor mi van? Mért ne tehetné? Nem tudom, hogy Ibolya hol tart önmaga elfogadásában, de akárhol is, nem hiányzik neki, hogy az emberek ezen csámcsogjanak. Szegény jól megszívja, nem elég neki, hogy kisebbségi, most majd ezt is hallgathatja. Régóta tudni, hogy elege van a médiából, a nyílvánosságból. Annyi meleg van a médiában, miért pont őt szedik elő? Azért mert jó bűnbak, mert már így is sok a rosszakarója a származása miatt? Valószínű egyébként sem könnyű neki ez az időszak, ha ez egy új fejezet az életében.


Félreértés ne essék, nem vagyok Oláh Ibolya rajongó. Nem követtem a magánéletéről szóló híreket. Azt tudom, hogy tetszik a hangja és lenyűgöz, ha énekelni hallom. Nem tudom, hogy emberileg milyen, nem ismerem a sztoriját. Az viszont mindenképpen egy vicc, hogy 2011-ben értelmiséginek számító emberek szaftos pletykaként tálalva, főműsoridőben a híradó keretei között bejelenti, hogy két nő egymással randizik. Biztos vagyok benne, hogy erről hallunk még. Talán felkavarodik az állóvíz. Kíváncsi leszek, hogy milyen szerepet akasztanak majd Ibolya nyakába. Mindenesetre innen a hátsó frontról erőt és kitartást kívánok a támadásokkal szemben és mindenek előtt sok boldogságot a párjával!

3 megjegyzés:

  1. Ibolya nagyon mélyről jött. Ismerem az élettörténetét, de én sem azért, mert a rajongója lennék. Őszintén bevallom, nem is tetszik, amit csinál, és ezért a dalait is alig ismerem. Ellenben közeli szemtanúja, sőt némiképp részese is voltam személyesen a küzdelmei egy részének, s mivel pontosan tudom, honnan indult és mekkora utat tett meg, elsősorban nem a tehetségét, hanem azt az erőt tisztelem benne, amellyel azon dolgozott, hogy szakítson az önhibáján kívül zavaros és terhes múltjával. Igaz, ehhez rengeteg segítséget is kapott azoktól, akik felismerték a tehetségét, és az út még így sem volt - egy ilyen út nem is lehet - zökkenőmentes.
    Valóban felkavaró, hogy ebben a társadalomban ekkora kereslet van az ilyen, bulvárhírként elsózott csámcsogni való iránt, de nem féltem Ibolyát, mert az elmúlt évek során alighanem hozzáedződött már az ilyesféle helyzetekhez, profi segítői is vannak, és bízom benne, hogy jól fog kijönni ebből a kakiból is, ami voltaképpen nem is az ő mocska, hanem a kedves, repedező keresztényi mázzal vastagon borított, fogyasztói társadalomé. Ha így lesz, akkor azt nemcsak a személyes sikereként lehet és kell majd üdvözölni. Talán nem szorul különösebb magyarázatra, hogy mire gondolok.
    Röviden: ez a kedvenc kajánk, ezt adják (el) nekünk. Én hányok tőle, főleg, mert lenyomnak belőle időnként pár falatot a torkomon, ha akarom, ha nem: sajnos nem vagyok mindenható ura még a saját ingerkörnyezetemnek se. Vagyunk ezzel így egy páran, úgy látom. :)

    VálaszTörlés
  2. Sajnálatos s egyben szomorú is, hogy a tévéből (is) ontják ránk a szemetet. Van megoldás, de még nem jutott el mindenki arra a szintre, mint pl. Te/Ti is - az én tévézésem heti négy óra. Nagyon kedvelem a "Hogyan készült?" részeit. Valamint a "kockáson" (=nat.geo) az autófelújítókat - mondjuk ott inkább a szerelő gyereket nézem, lévén műszaki analfabéta, ám nem vak...
    Oláh Ibolya. Nem az én világom, de kapásból nem utasítom el. Amit elutasítok, az az, amit tesznek/tenni fognak vele. S nem csak vele.
    Meglátásom szerint a népbutító tévék semmi másra nincsenek kihegyezve, mint a profitra. Hogyan érhető el a legmagasabb? Manipuláljuk az embereket. A klasszikus vicc, mely szerint az nem hír, ha a kutya megharap egy postást, ha viszont fordítva, az igen!
    Nem csak a tévék vezetői a hibásak, benne van vastagon az össznépesség igénye. Ha nem csámcsoghatna a "jónép" a maunikashow, józsibarát vagy mi a fenén, nem lennének 10-15 perces részekből álló, napi szinten ismétlődő sorozatok, stb., stb., stb...
    Manipulálják az embereket, mindenki lehet sztár, mindenki megcsinálhatja a szerencséjét. Csakhogy ennek ára van. Felhasználják, kicsavarják s eldobják. Hogy ez egy embertársunk? Kit érdekel?! A lényeg a bankszámlakivonat. Mennél nagyobb az összeg, annál jobban hiszi(k), hogy az jó. Pedig a pénz nem minden. S tanácsot mindenki tud adni. Én nem tudok. Van egy értékrendem, s abba az nem fér bele, hogy ha látok elesni valakit, még bele is rúgok :(
    Na, asszem megint sikerült egy összevissza bejegyzést írnom...
    Ismeretlenül is azt kívánom Oláh Ibolyának, hogy legyen ereje szembemenni az általános felzúdulással!

    VálaszTörlés
  3. Nem sikerült össze-vissza bejegyzést írnod, Rendben van azzal minden. :)

    VálaszTörlés