2011/10/30

Bemutatkozás, gondolatok...

Bemutatkozásomat kékkel kiemelem, egyébként meg következik mindenféle gondolat tőlem.

23 éves budapesti fiú vagyok. Frissen végzett tervezőgrafikus. Melegként határoz meg a környezetem.  Lassan 2 éve kapcsolatban élek a párommal, a neve legyen innentől kezdve Gergő. Azelőtt lányokkal volt kapcsolatom, egy 1 és egy 2 éves. 21 évesen csöppentem bele a meleg életbe. Korábban éreztem, hogy vonzanak a férfiak, nézegettem gay oldalakat a neten, de gyakorlatilag nem volt hatással az életemre, mert úgy döntöttem, hogy heteróként szeretnék élni. Mindig lányokba szerettem bele, de a férfitest is izgatott szexuális értelemben. Gergőt az interneten ismertem meg, 4 évig jó barátok voltunk, de csak chat-en. Tudtuk egymásról, hogy izgatnak minket a fiúk, de egymással nem kavartunk. Egymást menoráltuk. Mély beszélgetéseink voltak. A kezdetektől érezzük, hogy van valami nagyon közös bennünk. Egyikünk sem érezte ezt még senki mással kapcsolatban. Ez nem a szerelem. Úgy szoktuk mondani, hogy van egy közös kis kétszemélyes világunk, amiről korábban azt hittük, hogy csak egyszemélyes. Belelátunk egymásba. Nagyon sok mindent szedtünk már ki egymásból. Egymás pszichológusai vagyunk. A két éves kapcsolatom vége nagyon megviselt, Gergő értett meg egyedül. Csak akkor nyugodtam meg, ha vele beszélgettünk. Találkoztunk élőben is korábban összesen 3-szor, de mikor 21 évesen találkoztunk, akkor már más volt. Rájöttem, hogy szeretem, hogy nem érdekel semmi, mert itt nagyon mély dolgokról van szó. Összejöttünk. Rengeteget találkoztunk, beszélgettünk. Azóta sem múlt el ebből semmi. Van valami olyan összetartó erő köztünk, ami már a szerelem elött is megvolt, amire a szerelem csak rátett :) Most ősszel összeköltöztünk. Régen vártuk ezt, most nagyon jó :) Ezekről mind írok majd bővebben is!

Sokszor hallottam már, hogy máshonnan közelítem meg a dolgokat, mint a környezetem. Most teret adok a hülye kicsavart gondolkodásomnak. Lehet értelmezni, szétszedni, hozzászólni, megvitatni! Szeretek írni, szeretek írott formában rendszerezni dolgokat. Kimondani belül kavargó gondolatokat. Talán beindul valami, talán lesz kitartásom blogot vezetni. Mindig vicces ám elolvasni blogok kezdő posztjait :) Sokszor benne vannak ezek a klisék, hogy most megpróbálom, olvassatok, fejlődni fogok, de még tanulnom kell... :D 



Nézzétek el nekem, de kicsit zavaros lesz ez a bejegyzés. Nincs tapasztalatom a blogírásban. Nehezen szerkesztem szövegemet egy téma köré. Hozzá vagyok szokva hosszú szövegek írásához, a barátomnak rengetegszer írtam több oldalas leveleket, de ott mindent megfogalmazok, ami a fejemben van. Nincs egy téma és a cím, ami alá rendelem a gondolataimat. Saját blog, saját stílus. A stílus kialakulóban van, ahogy én is.


Kívülálló vagyok, aki kívülről értelmezi a melegeket, miközben egy fiúval élek együtt. Azt gondolom, hogy az ember szexuális orientációja nem kell, hogy kihasson az életmódjára, gondolkodására, viselkedésére, legalábbis amennyire lehet önmagunknak kellene maradnunk.

Nem csak ebben a témában, de általában hiányzik, hogy az emberek elhatárolják magukat a tömegszellemtől és merjenek saját gondolatokat szülni, saját dolgokat tenni, saját dolgokat szeretni, saját életutat bejárni. Néha már abszurd, ahogy a környezetemben élő embereket látom behódolni a közkívánatnak, illetve nem is behódolni, mert nem az egyén sokszor nem jut el odáig, hogy legyen mit feladnia. Nagyon sok értéket látok emberekben, ami elveszik, mert nem mutatta meg senki, mit kéne kezdeni velük. Az emberek általában bizonytalanok és ez a legjobban önmagukra igaz. Mintákat keresnek, csoportokat, elveket, amikkel azonosulhatnak, nem mernek önállóan belevágni dolgokba.

Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy mindenki tegye, amit gondol, legyen totális anarchia, essen szét a társadalom... csak arra akarok rávilágítani, hogy nem árt lebontani a sablonokat, amik közt élünk, és őszintén, a saját mércénk szerint élni. Kevés dolgot tartok egyetemesnek, a békét, a hűséget, a szeretetet,  a türelmet, a segítséget, a toleranciát, az egymás megértésébe fektetett energiát, az önzetlenségre való törekvést...


Azt gondolom, hogy a tény, hogy meleg vagyok, nem definiál engem. Kicsit sem. Tulajdonképpen jelentéktelen információ. Nincs hatással a barátaimra, a családomra, a munkámra, arra, hogy mi a kedvenc színem, mi a kedvenc ételem, mi érdekel, milyen témákról beszélek szívesen, milyen filmeket nézek, milyen boltban vásárolok, milyen helyekre járok, kikkel beszélgetek, milyen ruhát hordok...

Nem szeretem, mikor azt mondják, a melegek ..., a férfiak ..., a nők ..., a kövérek ..., az értelmiségiek ..., a szőkék ... Azért nem, mert ezek apró részletek, amik nem definiálnak, hanem csak színesítenek egy személyiséget. Persze ide tartozik, hogy sokan valamelyik attribútumukat kiemelik és azonosulnak vele, elnyomva az összes többit, elvesztve önmagukat, a lehetőségeiket... Olyan emberekkel találkoznak szívesen, akikre ez a tulajdonság jellemző, szépen lassan csak akkor érzik otthon magukat, ha ennek a tulajdonségnak szentelt légkörben vannak. Ennek egyenes következménye, hogy a személyüket azonosítják azzal az egy árva tulajdonsággal, ezeket az embereket pedig ezzel a tulajdonsággal írják le...



Azt gondolom, hogyha a nemiséget tekintjük, nincsen két pólus, nő és férfi. Nem gondolom, hogy a nőknek valami kimondatlanul az embererek fejébe táplált nőies szerepben kellene tetszelegniük, mint ahogy a férfiaknak sem. Szerintem a lélek nemtelen. Szerintem nagyon sok dolog van, amit azért teszünk, vagy gondolunk, mert mindenki azt teszi, vagy gondolja, de ha ezeket elvennék tőlünk, kiderülne, hogy továbbra is önmagunk vagyunk. Sohasem gondoltam úgy egy emberre, hogy ő egy férfi. Egy dolog, hogy férfiként viselkedik, tehát sok helyzetben azt teszi, amit elvárnak tőle, mert ez a kötelező szerepe, amibe nincs beleszólása. Olyan témákban informálódik, amikről a férfiak szoktak beszélni egymással, olyan ruhákat vesz fel, amiket a férfiak szoktak, stb., tehát ő a férfi. Megszületésünktől kezdve húzzák ezeket a határokat, ami a nemi hovatartozásunk határait jelenti. Olyan fontosak ezek? A másik dolog, hogyha már elfogadjuk, hogy nem csak férfi és nő pólus létezik, az a tapasztalatom, hogy a többi embert valahogy a kettő közé sorolják. Az a férfi, aki nem durva, aki nem néz focit, aki nem rajong a sportokért, aki nem folytja el az érzéseit, aki mer gyenge lenni, az nőies. Az a nő pedig, aki határozott, aki megdöbbentően őszinte, aki nem hord szoknyát, aki nem szereti a meleg színeket, az férfias. Nehéz ezt megfogalmaznom, de valahogy azt érzem, hogy ez a pár tulajdonság nem mérvadó. Az a férfi sem akar nő lenni, aki nem szereti a focit és az a nő sem akar férfi lenni, aki nem szereti a szoknyát. Egyszerűen csak elhatárolódnak a nemükre ráhúzott kötelezően ajánlott viselkedési formáktól. Miért kell, hogy rövid legyen a hajam fiú létemre? Nekem jobban tetszik a hosszú, szerintem jobban kifejezi a személyiségemet, senkinek sem ártok vele, ha megnövesztem, akkor hosszú hajam lesz. Senkinek semmi köze hozzá. Nem fogok női frizurát hordani ( mármit olyat, ami ki lett kiáltva nőinek, mert a nőknek szokott olyan lenni...pff ), nem akarok nő lenni, egyszerűen csak tetszik valami.


Pontosan ez e bajom általában a melegekkel. Azt tapasztalom a saját életemben ( Minden gondoloat, amit megfogalmazok, az olyasmi ami a saját tapasztalataimon alapszik, ami abban a légkörben, ahol élek így működik, vagyis korántsem egyetemes. Egyszerűen csak szeretném megmutatni, hogy így is lehet és, hogy én hogyan alkotok egy egészet. Valójában nem igazán találkoztam még olyan emberrel, aki pontosan úgy gondolkozna, mint én. Sőt, a meleg blogokat olvasva, meleg filmeket nézve arra jutottma, hogy meg kell mutatnom, hogy hogyan élek, mert úgy látom, hogy más, mint amilyen mintákkal találkozni. ), hogy a melegek szépen többé-kevésbé elhatárolják magukat a heteróktól. Mások. Együtt szeretnek bulizni, kirándulni, sportolni. Akkor engedik el magukat, ha melegekkel vannak körölvéve. A melegeket kitüntetett figyelemmel szemlélik, alapvetően szimpatikusabb nekik, ha valaki meleg, mintha heteró férfi lenne, vagy nő. Csoportokat állítanak fel, amikhez mindenkit hozzárendelnek. Sok esetben szenvednek abban a világban, amit muszáj elviselniük, a heteró világban, és alig várják, hogy végre hazaérjenek a meleg otthonukba, a melegek közé. Nem értheti őket senki, aki nem meleg. Nekik más az életmódjuk, az értékrendszerük, mert melegek. Ez csak számomra nevetséges?


Az összes barátom, akinek elmondtam, hogy összejöttem egy fiúval, pozitívan reagált. A családom is. Nem ér bántás emiatt. Nem kezelnek máshogy. Volt, aki azt gondolta, hogy akkor ezentúl úgy kezel, mintha lány lennék, de ez kiderült, hogy nem működik, mert nem vagyok azért közelebb a női lélekhez, mert meleg férfi vagyok. Fiúként kezelnek. Eleinte féltem, mikor belekezdtem ebbe, hogy mi lesz ebből. Azt gondoltam, hogy meg fogok változni, hogy egy fiú mellett el fogok nőiesedni. Féltem, hogy kirekesztenek, olyan bélyegekkel aggatnak tele, amik nem jellenzőek rám. Beszippant ez a világ és azonosulni fogok a melegek értékrendszerével. Nem így lett. Változtam abban, hogy jobban ki merem fejezni magamat - művészeti suliba jártam, az önkifejezés féligmeddig a hivatásommá vált közben - merem megmodani a véleményemet, merek mintákat boncolni és mögéjük látni. Törekszem arra, hogy őszintén éljek, hogy ne legyenek titkaim azok előtt, akiket szeretek. Próbálom érthetővé tenni a tetteimet és a mögöttük álló gondolatokat. Nem érdekel, hogy mit várnak el tőlem, a saját utamon járok, ami nem ér többet, vagy kevesebbet, mint másoké, egyszerűen csak egyéni, mert egyedül vagyok saját magam. Elgondolkozom gyakran, hogy mit teszek azért mert én jónak látom, és mi az amit a környezetem aggat rám. Ahogy ezek szépen lassan kiépültek, rengeteg falam omlott le. Nyitottabb lettem, bátrabb. Ritkán vagyok bizonytalan, mert nem kell keresnem, hogy hogyan kéne viselkednem, hogyha úgy viselkedek, ahogy belülről jön. Minden barátom tiszteli a véleményemet, nem biztos, hogy azonos dolgokat gondolnak, vagy tennének, mint én, de úgy fogadnak el, ahogy vagyok. Én pedig nem élek vissza ezzel. Facebookról letöröltem mindenkit, akivel nincs valódi kapcsolatom. Mindenkit, akivel felszínes viszonyban vagyok. Csak azok az emberek maradtak, akikkel szívesen találkozom, akik érdekelnek, akikkel szívesen osztom meg az életemet, a gondolataimat. Több, mint 400 -an voltak, most 128 -an maradtak... Ennek semmi köze ahhoz, hogy meleg vagyok. Nem azokat töröltem, le akik nem tolerálnák ezt. Egyszerűen csak elindult bennem egy folyamat, hogy nem jópofizom, olyanokkal, akikkel nem szeretnék. Nem is bántom őket, inkább fordítom az energiámat olyanokra, akikkel szívesen foglalkozok. Sokkal többet számít nekem egy mély barátság, mint 100 haver...


Egyenlőre ennyit az ízelítőből :)

12 megjegyzés:

  1. Juj de izgi én vagyok az első kommentelő :D És rögtön milyen gázra is sikeredett az első komment első mondata...

    Sok helyen nagyon érdekes és tartalmas, amit írsz. Egyetértek azzal, hogy nem kell, hogy meghatározzon, hogy férfi vagy vagy nő, hetero vagy meleg. Mindenki önmaga, mindenki egyéniség (vagy legalábbis a többség az), és egy helyes irányba haladó társadalomnak azon kell dolgoznia, hogy a lehető legnagyobb teret adja tagjainak abban, hogy olyan módon éljenek, ahogy az nekik tetszik, a lehető legnagyobb, és mindig növekvő teret kell biztosítani az önkifejezés módjainak. Persze csak addig, amíg valami szabadsága nem torzítja vagy csökkenti egy másik ember szabadságát.

    A melegek pedig szerintem azért érzik jobban magukat a melegek körében (bár meg kell jegyezni, hogy ez nem általánosítható így, és nem feltétlenül van mindig így, de tényleg megfigyelhető a jelenség), mert ők azok, akik elemiekben hasonlóak. Akik egy és ugyanazon csoport tagjai, benfentesek. Szerintem ez lassan el fog tűnni, ahogy a magyar társadalom egyre nyitottabb és elfogadóbb lesz (tehát nem mostanában).

    A blogodhoz sok sikert, követni foglak, remélem, lesz folytatása a nagy fellángolásnak és kezdeti lelkesedésnek :) A párodhoz gratulálok és sok boldogságot kívánok nektek!

    És igen, tényleg érdekes a blogok elsp bejegyzéseit elolvasni... :D Összehasonlítani őket azzal, ahol az illető blogger most tart... nos, az pedig még érdekesebb :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, jól esik, amiket írsz. Igyekszem a blogoddal énis, bár még az elején tartok viszonylag! Vicces ez így, egyenlőre a 18 éves Captainnél tartok, miközben egy érettebb kommentel hozzám :D

    Amúgy egy éve olvasok meleg blogokat, de csak szemezgettem, nem igazán szóltam hozzá semmihez. Főleg régi bejegyzésekhez, hülyeség lenne. Akkor arra voltam kíváncsi, hogy a korombeliek hogyan élnek, mint melegek. Miként fogadtattják el a környezetükkel, egyáltalán mit jelent ma magyarországon meleg fiatalnak lenni. Mióta a barátim is használják ezt a szót, tudni akartam, hogy mi van e mögött. Chat-en sajnos nem tudtam értelmes emberekre bukkani, mindenki ágyba akart cipelni, mindegy volt, hogy mit írtam... Mint írtam nem vágyom meleg helyekre, teljesen jól megvagyok a hetero barátaimmal, akik vegyesen lányok és fiúk is. A neten nem igazán találtam fórumot arra, hogy hol lehetne pusztán barátkozni, anélkül, hogy félreértenének. Aztán hagytam is a fenébe az egészet, mostanában kattanok rá megint a blogokra.

    VálaszTörlés
  3. Tucat
    Üdvöz légy, Alealejandro!
    Egy másik blogban olvastam néhány tartalmas hozzászólásodat, és ott értesültem a saját blogod indulásáról is. Nem nekem, hanem az oldal gazdájának szólt ugyan a meghívás, de kíváncsi voltam a profilodra.

    Úgy érzem, több szempontból is szerencsés vagy. Későre jár (vagy korán van :D), hosszú, fárasztó éjszaka van mögöttem (nem buli, az nem az én világom, hanem az eső-bukó kölykök, főleg tizenévesek szakadatlan, szélmalomharchoz hasonlítható felsegítgetése), de kikényszerítettem magamból annyi kitartást, hogy elolvassam a székfoglalódat. Tetszett. Azzal együtt is, hogy az értékrended néhol kissé utópisztikusnak - helyesebb lenne talán így: túlságosan előremutatónak - tűnik, különösen az egyes társadalmi csoportok egymás közötti közlekedését és nyitottságát illetően. Ilyen fokú, az egyénre és közösségére általánosan jellemző intelligencia kialakulása legfeljebb egy jelentős mutáció eredményeként képzelhető el, a fajunkat (meg a földi élővilágot) létrehozó és mozgásban/életben tartó erők és törekvések természete alapvetően nem ilyen sajnos. Valószínűleg te sem vagy mutáns, hanem egyszerűen gondolkodsz, próbálod megérteni önmagadat, a világot, és megpróbálod a legjobb tudásod szerint elhelyezni megadat benne. Mi több, ráadásul még élvezed is ezt! Hallatlan! :D
    Szerencsés fickó (bocs a szóért!) vagy te, Alealeajandro! Valószínű, hogy jó anyagból készültél, jó dolgokat, remek adottságokat örököltél, és semmilyen perinatális oxigénhiány sem lépett fel nálad annak idején :), vagyis mindaz, amit a génjeidben megkaphattál, érvényesül is. Ide értve azt a temperamentumot és a kogníciós lehetőségek anatómiai és fiziológiai alapjait is, amelyek kétségkívül támogatják ezt az orientációs törekvésedet: a gondolkodást. S ha ez nem lett volna elég a jóból, a miliőártalmak hatásait sem érzem rajtad, csibész (bocs a szóért!) :D)! Ez pedig azt jelenti, hogy a hozott lehetőségeid kibontásában (szigorúan ide értve az identitásod és orientációd minden elemét is) nemhogy nem akadályozott a közvetlen környezeted, hanem valószínűleg minden segítséget megadott neked ehhez. Az eredmény: egyszerre egészségesen extravertált, ugyanakkor elmélyült és hatékony, az előbbivel egyensúlyban lévő intraverzióra képes, a világot, önmagát, valamint e két, valójában egymás dinamikus rész-egész viszonyaként értelmezhető jelenséget a külső megfigyelő objektivitásával szakadatlanul elemző, soha egyetlen kérdést sem véglegesen lezáró ember. Szerencsés. Vagy tán több is annál. De van valaki, aki talán még nálad is szerencsésebb: a párod. :) És te, csibész (bocs a szóért! :D), tudod, és élvezed is ezt! Nyilván ő is.
    Azt is látom, hogy izgatottan várod a zsengéd hatásait, hisz nem is oly régen válaszoltál egy hozzászólónak. Jól van, de azért aludni is kell, ha a szerencsésen alakuló képességeidet hosszú távon meg akarod tartani, netán fejleszteni is szeretnéd őket. (A párod túlságosan elnéző veled, én már rég lenyomtalak volna aludni - bocs a mondatért! :D)

    Egészen röviden: rokonszenves ez a blog, és azt hiszem, tisztában vagy rég azzal is, amit a szerencsés pozíciódról mondtam. Egyelőre nem várom, hogy a hozzád hasonlóan szerencsések száma jelentősen növekedjen hazánkban, sőt... Sajnos a fiatalokról (is) szóló gyászos statisztikáink más sodródási irányt mutatnak jelenleg. Az okokat jól ismerjük, épp ezért tudjuk, hogy hosszú és hideg lesz a tél. De a tél után rendesen tavasz következik, igaz? Hacsak nem esik áldozatul az is, szegény, valamilyen megszorító, vagy "keresztényi erkölcsjavító" (gondolom, nem kell az idézőjel szerepét magyaráznom) intézkedésnek... :D Nem hagyjuk, hogy így legyen!
    Megyek aludni. Te se maradj már sokáig! Aludj, s majd később learatod a termést. :) Megvár az itt téged. (Kölyökkoromban én sem tudtam semmit időben abbahagyni, ha valami nagyon izgatott, néha ma sem tudom - bocs a mondatért! :D)
    Jó pihenést!

    VálaszTörlés
  4. Tucat
    Miért "dermedt... lelkek"? Én itt semmilyen fagyot nem érzek, ellenkezőleg. A hippi gondolatvilágot nagyjából értem, de a dermedt lélek nem jár ilyen vidám táncot... Tehát miért "dermedt"? :)

    VálaszTörlés
  5. Köszi a hozzászólásokat!

    Örülök, hogy a késői/korai időpot ellenére is így megmozgatott a bejegyzésem! Igen, ez így van, örök optimista vagyok :) A lendület nagyon fontos szerintem, mindenkit próbálok a környezetemben is lendületben tartani, kitartást, energiát adni. Ki cselekszik, ha mi nem? Így vagyok ezzel. Tudom, hogy hajlamos vagyok túlzásokba esni, ezt nézzétek el nekem. Ezeket nehéz írásban megfogalmazni, szóban egyszerűbb kifejezni, ha valamit tréfásan mondok, amúgy félkomolyan. Aki ismer, tudja, hogy mit akarok mondani a kifacsart kifejezésmódommal :) Törekszem majd itt egyértelműsíteni, hogy mi a mondanivalóm mögötti üzenet és mi a saját hülyéskedésem!

    Igazad van abban, hogy szerencsés vagyok, pont ezért indítottam el a blogot, hátha tudok erőt adni azoknak, akik kűzdenek. Biztos vagyok benne, hogy rendszeresen fogom ezért kapni a felemás visszhangokat, de egyáltalán nem kérkedni szeretnék, sőt! Tudom, hogy milyen nehéz egy fiatalnak feldolgozni, ha a szexuális orientációja eltér az "átlaostól". Nehéz megítélni, hogy mik a határok, veszélyes és kiismerhetetlen ez a világ, amibe önkéntelenül belekerül az ember. Kevés helyen van lehetőség biztonságosan informálódni, elsősorban nem a szexuális oldalról érdeklődni... Nehéz ezt jól csinálni, ha nincs segítség, neadjisten pozitív minta. Nekem bárki segíteni akart, abban mindig volt szó szexről is, mindig arra ment ki a játék, hogy végül csak becsaljanak a málnásba ( lehet, ezt nem így mondják... ). Hamar lettem bizalmatlan. Egyetlen fiú volt, aki nem így viselkedett, gondolom lehet sejteni kiről van szó. Persze végül mégiscsak a málnásban kötöttem ki :D , de saját akaratomból, és minden kérdőjel nélkül. Lényeg a lényeg, hogy szeretnék egy mintát mutatni, ami működik és nekem bevállt. Sok kérdés van bennem ma is, sok olyan, amire talán sosem lesz válasz, de a dolgok nagy része megkérdőjelezhetetlené vált számomra. Vannak elveim, van egy értékrendszerem, amit össze tudtam egyeztetni a párommal - nagyjából fedi azért egymást a kettő, nem volt nehéz :) - és az élethelyzettel, hogy melegként élek. Lesznek húzos helyzetek, lesznek nehéz emberek, biztos vagyok benne, de le fogom írni, hogy mi történik, fogok segítséget kérni és be fogok számolni, hogy hogyan jutunk túl ezeken.

    VálaszTörlés
  6. Amúgy nincs itthon a párom, egész héten a szüleinél van vidéken :/ Nem lenne ennyi időm írni, ha itt lenne. Már rég kirándulnánk valahol, valamelyik erdőben :) Igen igen, az emlegetett várakozás. Neki is megírtam már a szép hosszú napi levelemet, ma úgy látszik ez a sors jutott az ujjaimnak. Edzésben vannak, a sok számítógépes meló, rajz... Gondolom nem lesz napi 3 bejegyzés, ez most egy kiváltságos állapot. Egyébként is zavar, hogy olyan üres a felület, legyen már mit olvasnia, annak aki idetéved! :)

    VálaszTörlés
  7. Dermedt jó estét, Alealejandro!

    Sajnos sehogyan sem megy át a komment, talán túl hosszú, ezért két részletben próbálom bepréselni. Remélem, sikerül, mert már kezdek ideges lenni. :D

    Nem érzem "kifacsartnak" a kifejezésmódodat. Inkább azt érzem a stílusodon, hogy rengeteg a mondanivalód, és ezek nem mindig állnak össze könnyen és egyszerűen előadható gondolatsorrá. Ez természetes és nem csak a képzőművészek körében. :) De azt is látom, hogy e zavar sem a gondolatok, hanem inkább a megfogalmazás síkján mutatkozik, és számomra ez nemcsak problémát nem jelent, hanem, bevallom, szerfelett élvezem is (én piszok, aljas alak :D)! Azt hiszem, tisztán értelek, másrészt pedig ámulva gyönyörködöm a benned lakó, enyhén lámpalázas, piruló kiskölyök imbolygó reménylángocskáiban. :) Az is feltűnt, és tetszik is, hogy ezek a lángocskák kékes színű, tiszta gázok izzásából táplálkoznak.
    Ami pedig a málnást illeti, nos, arrafelé valóban sok kiéhezett mackó nyüzsög, és sokuk tobzódik, meg el is tévelyedik a sűrűben habzsolva, degeszre tömve közben magát az édes-fanyar gyümölcsből. Több közülük málnafüggő lesz, mások jól elcsapják a hasukat, nem ritka a baleset sem a málnás sötét sűrűjében, és bizony nehezen, vagy egyáltalán nem gyógyuló fertőzéseket és mérgezéseket is elszenvednek némelyek a szakadatlan kóborlásuk során, és csak kevésnek jut eszébe (időben) visszafordulni, hogy azután otthont, s köré saját, biztonságos és édes gyümölcsöt termő málnást varázsoljon. Ezeknek a szegény kis mackóknak a vadszedres könnyebben elérhető, mint a saját gyümölcsös, mert a sok, megvadult medve szinte beűzi őket a sűrűbe, hogy azután elítélje és kiközösítse szegény kóbor mackóit, éppen a kényszerű bitangolásuk miatt, lemondva róluk úgy is, mint a kolónia felcseperedő, hasznos és igen jelentős erőforrásáról... :(

    VálaszTörlés
  8. (folytatás)
    Többek között, de nem kizárólag, ezért is vagyok mackó- (meleg-) házasságpárti. Hiszen a saját kiskertben is terem a málna, méghozzá gondozott, ápolt, igen édes fajta, amelynek már a nevelgetése is fantasztikus gyönyörök forrása! Az íze meg...! Mit ér ehhez képest a mackók járta-tarolta, letaposott, összetört vadszeder? Az egész medvepopuláció elemi érdeke lenne, hogy a mackók mindegyike a medvecsorda normái szerint, áttekinthető, rendezett és biztonságos körülmények között éldegéljen, és ily módon, kedvére csemegézzen a saját kezűleg, nagy gonddal termesztett gyümölcsökből. A boldog mackók örömmel szolgálnák azt a nagy medvetársadalmat (a mienk jelenleg tényleg olyan, mintha cseppet sem falkaállat hírében álló, elvadult, egymást taposó medvékből állna :)), amely mindezt lehetővé teszi a számukra (is), és minden erejével, mint jól felfogott érdekében állót, támogatja is e közérdekű mackótörekvéseket. Merthogy vannak ilyen mackószándékok, csak hát, jobb híján, látszólag és adott esetben kisebb fáradsággal, számukra a vadszedres az elérhető - gyakran egyetlen - beszerzési hely ma még. Remélem, a fülkeforradalmak sebességével fog megváltozni ez a helyzet is. :D Csak remélem, mert a kirekesztő (keresztényi) szeretet hullámai egyelőre erősen interferálnak a közérdekű józan ész hullámaival. De ezt kihívásként is felfoghatjuk, és alighanem ez a leghelyesebb hozzáállás. Ebben pedig nálad, úgy látom, rendben is vannak a dolgok. Jó. Ennél többet egyelőre (igen, így, "n" nélkül ;) :D - bocs! :D) nem tehet sem meleg, sem hideg, sem langyos. :) Ja, dehogynem: mindezt körültekintő kitartással és önmagunk iránt is megnyilvánuló türelemmel el kell kezdenünk valóra váltani. Meleg és hetero, meg minden egyéb, létező, számításba vehető oldalról indítva egyaránt! Ezért tetszik a helykeresésednek az az iránya is, amelyben a társadalom egyes, LÁTSZÓLAG ellentétes érdekű (de sok ilyen van mifelénk a "meleg-hetero" érdekvezérelt, ősi indukcióján kívül is!) csoportjai között szeretnél grafikai és egyéb képzőművészeti eszközökkel mediálni. Mondod, hogy nem szeretnél frontember lenni. Azt hiszem, nem is kell, de ahhoz, hogy az említett konfrontációs :) felületen tudd támogatni a köztudatlanság oszlatásának harcát, úgy gondolom, mégiscsak egy LMBT szervezettel kellene kapcsolatba kerülnöd. Ők már tapasztalt harcosok, és jól tudják, hogyan hasznosítható a leghatékonyabban a benned is meglévő elszántság és alkotó erő. Ha beállsz a seregbe, és harcérintkezésbe lépsz a közért, akkor ezt mindenképpen beszéld meg a málnatermesztésben (talán örök - ámen! :)) társul melléd szegődött mackótársaddal! Csak akkor indulj harcba, ha remegő ajkakkal bár, de kimondta ő is az igent! Mert az ilyen döntés őt is ugyanolyan mélyen érinti, mint tenmagadat. Mivel már jó ideje együtt gondozzátok azt a fenséges ízű gyümölcsöt is, lehet, hogy meg is sértődsz a fenti mondatok miatt, mert mindezzel régen tisztában vagy(tok). Ez esetben megkövetlek, kedves, lelkes medve(,)bocs! :)

    P.s.: A párod hazaérkezése sem lesz kevésbé kiváltságos állapot. Jó étvágyat a málnázáshoz! De ne gyomorrontásig! ;) :D Igaz is! Ez a málnafajta ilyenkor, meg a legzordabb téli fagyban is bőséggel terem, szemben a mindennek kitett vadszederrel... ;) :D

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jól szórakozok a hozzászólásaidon :D Már csak ezért érdemes volt belevágnom ebbe a blog dologba! Csak ne lennék ilyen másnapos és akkor nem kéne mindent 3x elolvasni, hogy felfogjam...

    VálaszTörlés
  10. Az másnaposság ellen való áfium, az mit az nép, a' mely ízös etanol mérgitül megmámorosodék, szerfelett oly igen vesz magába az másodnapokon

    Segít a tünetek enyhítésében a folyadék fokozatos pótlása(nem alkoholos!), amelyet a sejtek az etilalkohol hatására elveszítenek (a folyadékhiány súlyos és veszélyes is lehet akár, de ezt az amúgy még egészséges, ifjú szervezet heves szomjúság érzetével jelzi is!). Jó, ha a másnaposság idején ez az ital cukortartalmú - diabéteszesek esetében is -, mert a szervezet ilyenkor energiaszegény állapotban is van, s a vércukorszint is akár kritikus, netán a kóma veszélyével fenyegető volumenű (kb. 2,5-3 mmol/liter). A c-vitamin-veszteséget is pótolni kell, hisz ez is, mint a vízben oldódó vitaminok, az utolsó cseppig kiürül, de a B-vitaminfélék többsége - bár jelen van - sem hozzáférhető. Meg kell próbálni enni is óvatosan, mert a tartósan üres gyomor fala veszélybe kerülhet. Ha megoldható az ágynyugalom, akkor az feltétlenül javallt, mert minden energiatartalékra szüksége van a szervezetnek az eredményes detoxikáláshoz, különösen a máj, a szív, az erek és a vesék vannak ilyenkor csúcsra járatva, de a többi szerv sem pihen, hisz minden egyes sejt elszenvedi a mérgezést, és veszélyes pangás állapotában van, a lény súlyosan beteg - és, mint tapasztalod, érzi ezt. ;) Egészséges, ifjú lény többnyire talpra áll pár nap alatt a heveny mérgezésből, de ha időnként újra meg újra megbetegszik, annak maradandó testi és lelki egészségkárosodás a következménye.

    A betegség kialakulása azonban egyszerűen megelőzhető, és nem is kerül pénzbe, hisz semmit sem kell tenni. Inni se. :D
    Nehéz? Talán eleinte, de nagyon megéri, és nem csak az elérhető megtakarítás miatt. ;) Jó, néha, a hitvessel, a család, vagy igaz jó barátok körében pár pohárka meg nem árt, kivált, ha űrtartalma nem igavonó állatokra, hanem emberre méretezett, s a "pár", az egész alkalom lefolyása során kettőnél sokkal többet nem jelent, de a szorzás és hatványozás művelete az adag számításánál mindenképp kontraindikált! Nem is oly nehéz, igaz? :D

    Röviden: ne igyál annyit, basszus! :D Tényleg ne! Vigyázz magadra, kérlek, jobban egy kicsit! Ne csak magadért, hanem a párodért is, meg - mondtad, vannak ilyenek, hisz szerencsés vagy - a barátaidért, a szüleidért, általában mindenkiért, aki számít neked. :) Valószínűleg sejted, hogy némi érték (nem átlagos a vagyonod, de el ne szállj, inkább többé nem mondok neked ilyet! :D) lappang benned, de hogy mennyi, s mekkora, arról teljes leltárod nem lehet. Ne rombold le őket, medvebocs! Kérlek... :)
    Hisz te számítasz magadnak (is), nemde? Ha néha elbizonytalanodsz ebben, kérj segítséget! Például nézz mélyen a párod szemébe! De elhidd, amit ott látsz! S ne félj, hogy ő mást lát majd, mint te! Ez akkor is segít, ha netán együtt ittatok: közös lelkiismeret, együttes gyógyulás, felemelkedés... :D :D :D

    Mennem kell. Aludj(atok) jól, szép álmokat! :)

    VálaszTörlés
  11. Nem, nem volt ilyen súlyos a helyzet :) Halloweeni buliban voltunk két jó barátommal, két lánnyal. Már régen engedtük el magunkat, rég öltöztünk be, pedig szetetünk. Táncoltunk, beszélgettünk, hülyültünk. A wellcome drinkkel lehetett valami, amúgy nem volt vészes. Nem voltunk berúgva, csak iszogattunk, de lefekvés előtt elfelejtettem vizet inni, ezért reggelre szarul voltam. Sztem a kaja is közrejátszott, amit a töröknél vettünk, elég furcsa volt az íze, de nem volt más. Nem sokat aludtam, mert az egyik lány, aki itt aludt korán ment el és énis felébredtem. Ezután írtam, épp akkor eléggé mélyponton, de azóta már kutya bajom :)

    VálaszTörlés
  12. Így van ez: kutyának kutya baja! :D

    A vitéz talál kibúvót, ha kell, akár százat
    (A török új csellel veszi ostrom alá Buda-várat! ;) :D)
    Kutyabajra pedig mindig akad magyarázat
    (Csak ne a vár védője fizesse az árat!)

    Jó, beismerem, most csak egy farbacsípésre jöttem. Nekem jól esett, te meg bocsáss meg nekem! :)

    VálaszTörlés