2013/02/02

Pálfordulat







3 megjegyzés:

  1. Tetszik az íráskép, nem is írás, inkább rajz, bár kicsit nehezen olvasható. Külön értékelem a sok ligatúrát (rt, lt, jt, st), hihetetlen, hány féle 't' betűt használsz :) Jól néznek ki a hosszú áthúzóvonalak és a nagy hurkok.

    VálaszTörlés
  2. Köszi! :) Szeretem a ligatúrákat, a munkáimban is szívesen használom őket. Azt elfejejtettem hozzáírni, hogy ezt táblagépen írtam kézzel, úgyhogy nem ugyanaz mint tollal papíron... Főleg a vesszőknél látszik, időnként pont lett belőlük itt. Mindigis szerettem kézzel írni, a gimiben néha a tanárokkal kűzdöttem, hogy úgy írjak, ahogy nekem tetszik. Tanulni is csak saját kézzel írott szövegből tudtam. Mióta már csak én olvasom a kézírásom - egykét kivételllel - és grafikusként tevékenykedek, teljesen elszabadult... Ahány íróeszköz, ahány papírfelület, annyi íráskép. Egyszer egy angoltanárom dolgozatírás után beszélgetett velem annó. Ő volt az egyetlen a gimiben, akit nem zavar a folyton változó írásképem. Megdícsért, nagyon érdekesnekmtalálta, hogy szövegen belül is 3-4 féle variációját használom ugyanannak a betűnek. Egyszer találkoztam egy grafológus lánnyal, ő nem tudott mit kezdeni velem... Az aláírásom például egy vonalas, nincs szóköz, kis vagy nagybet, az ékezetek is beleolvadtak a formába...
    Most ez így elég kaotikus, de a lényeg hogy érdekel a kézírás nagyon. Szívesen nézegetem mások írásképét, újabban a kalligráfia is vonz. Órákat el tudok tölteni üres járatokban a munkahelyemen - persze nem a saját cégben... - betűk, kalligrafikus szövegek nézegetésével, boncolgatásával :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos, nem értek annyira a tipográfiához, mint amennyire szeretnék, de próbálok foglalkozni vele, ha nem is a kalligrafikus betűkkel. Ma már csak olyan fontot használok, amiben megtalálhatók a ligatúrák, száműztem az ostoba Wordöt a Times New Romannal együtt, helyette LibreOffice és Linux Libertine működik együtt tökéletesen a szép eredmény érdekében. :)
      Én a 't' és az 'f' betűt szeretem leírni, ezek olyan jól esnek! :D

      Törlés