2013/11/04

Kényszer költözés

Pár napja a tulajdonos felmondta a bérleti szerződést. Annó, másfél éve mikor a fejünk fölött tulajdonosváltás történt, abban állapodtunk meg, hogy nagyjából két évig szeretnénk még itt lakni. Mivel a tulajdonos egy 18 éves, akkor még fiatalabb, lány ezért az ügyvédnő anyja intézte az ügyeket. Az akkor megbeszéltek alapján abban a hiszemben voltunk, hogy tavasszal költözik be a lány. Végülis két hónapunk van az átköltözésre. Az eredeti tervem az volt, hogy szépen megírok ide minden tapasztalatot. Mivel a kinézett lakások nagy része egy szobás, ezért nem kell sok logika, hogy a tulaj rájöjjön, hogy egy meleg pár vagyunk. Gergő eleinte tiltakozott, hogy ezt nyíltan meg is mondjuk, de én nem szeretem az ilyen sumákolást. Ahol nem szívesen látnak, oda nem megyek, ennyi.

Odáig jutottam, hogy kigyűjtöttem 20 lakást a neten. Egyik este átnyálaztuk őket Gergővel, kettőt kihúzott a listámról. Előkerült a szokásos konfliktus. Szeretném, ha nem én dönteném el egyedül, hogy hol lakjunk az elkövetkező pár évünkben. Ezzel a lakással is az a legnagyobb gondom, hogy olyan, mintha Gergő lakna nálam, nem a kettőnk közös otthona lenne. Mindent rám bíz.

Az oké, és jól is esik, hogy a berendezést, színeket rám bízza, lévén hogy vizualitással foglalkozom. Gyerekkorom óta egy-két havonta átrendeztem a szobámat. Mindig kerestem, hogy lehetne még praktikusabban kihasználni a teret. Gyakran selejtezek, azt tartom meg, ami előre visz. Az elromlott dolgokat átalakítom, a tér hibáit eltűntetem, ebben már van tapasztalatom. A színekről, formákról, kompozícióról nem is beszélve, ezekkel napi szinten dolgozom :)

Kértem Gergőt, hogy írja össze, hogy miket szeretne és miket nem egy új lakásban. Ilyenekre gondolok, hogy ebben a lakásban nem lehet rendesen szellőztetni, megtapasztaltuk hogy ez hosszú távon mennyire kellemetlen, mindenképp olyan lakást nézünk, ami jól szellőzik. Vagy legalább abba szóljon bele, hogy hol nézzek lakásokat. Egy dolog, hogy nekem most jobb lenne, ha kiköltöznénk a külvárosba, de helyette nem dönthetem el, hogy a napjaiból 1,5 órát tömegközlekedéssel töltsön... Nem tudom, hogy ez megint a pénzről szól -e nála. Egy hónapja nincs állandó munkája, így megint én vagyok a fő pénzforrás. Lehet, hogy ezért nem szól semmit, mert nem ő fedezi? Ez csak azért baromság, mert most hosszabb távra tervezünk. 5-8 évre keresünk új lakást, az erre az időszakra vonatkozó igényeinket, terveinket kellene most összeszednünk. A munkatársam szerint Gergőnek azért mindegy, mert még nem tart itt fejben. Nincsenek hosszútávú tervei, nem gondolkodik előre. Ezt mondjuk kétlem, de hogy mik a tervei, azt én sem tudom. Már egy ideje feladtam ezt a kűzdelmet és nem próbálok belelátni a fejébe. Ha valami nem tetszik neki, úgyis szól.

Egy-két nap alatt nagyon fellelkesedtem, főleg mert sok jól hangzó lakásra bukkantam. Egy kicsit fázom attól a gondolattól, hogy egy csomó vadidegennel kell megosztanunk, hogy egy pár vagyunk. Tartok a visszautasítástól, megjegyzésektől. Eddig ilyen szempontból elkényeztetett minket az élet. A kutya is problémaforrás és még van egy-két speciális igényünk. A legjobb lenne olyan lakást találni, amit mi újíthatunk fel és a lakbérből levonhatnánk ennek a költségeit. Szóval sok mindennek kellene passzolni és rövid időn belül.

Egyik ismerősünk most kap saját lakást az apjától, ezért költöznek. Egyszer voltunk náluk házibuliban. A beosztás és egy-két benyomás megvan, a többire a pálinka miatt nem emlékszem... A közelben van, két szobás, galériás, felújított, sok minden szól mellette. A tulaj is jó fej állítólag, állat sem gond, ajánlással velünk sem lesz ellenszenv. Egyedül az a probléma, hogy drágább, mint a mostani. Amíg Gergő nem talál munkát, addig húzós egyedül fizetnem. Olyan a beosztás, hogy lakótárs is kényelmesen elférne.  A közeli ismerősők közül most épp senki nem költözne, szét kéne nézni a távolabbi szálakon is.

Egyre inkább lehorgonyzunk az említett lakásnál. Várom már, hogy jobb körülmények közé költözzünk. Abban bízom, hogy kihat majd a mindennapjainkra. Remélem Gergőnek is jó motiváció lesz a munkakereséshez, tanuláshoz. A kutyának lesz a legnehezebb, nem szereti a változást. Ezt a lakást kb. fél évig tartott megszoknia, remélem ez most gyorsabban megy majd...

Jövő vagy azutáni hétvégén festjük ezt a lakást, ahonnan elmegyünk. A barátok igérték, hogy jönnek glettelni, festeni, szemetet cipelni :) A költözésnél a hugomék utánfutójával elég kétszer, háromszor fordulni, egy nap alatt simán át fogunk tudni cuccolni. Az ünnepeket már mindenképp másik lakásban töltjük. A szokásos szilveszteri házibuli is nálunk lesz, az új lakásban :)

Jelentkezem a fejleményekkel!

2 megjegyzés:

  1. Pár napja találtam rá a blogodra, végig olvastam, nagyon tetszik. Örülök, hogy ezek szerint nem hagyod abba, még ha nem is lesznek olyan rendszeres bejegyzések mint mikor elkezdted. Klassz, végre nem a megszokott meleg kliséket olvasni. Sok sikert a költözéshez...

    VálaszTörlés
  2. Köszi, örülök, hogy itt vagy :)

    VálaszTörlés